concept & ontwerp van
De Beeldwinkel
eigen project
In De Beeldwinkel vind je een unieke collectie aan absolute musthaves. Deze pop-up concept store is gebaseerd op hip gehypte historische beeltenissen. Kies uit tasjes, t-shirts, kaarten, mokken en andere collectors items.
Wees er snel bij, want voor je het weet is alles uitverkocht of in de uitverkoop.
Hip of hype, iconisch of random-ish; iedere dag presenteren we een nieuwe collectie beelden van waarde en waarden van beeld!
over De Beeldwinkel
Het concept van De Beeldwinkel is door MILC ontwikkeld. Ter gelegenheid van de vijfde editie van het Fotofestival Schiedam, met als thema Blauwdruk waarbij de combinatie en interactie tussen fotografie en grafisch ontwerp centraal stonden.
MILC voerde gedurende het 7-daagse festival het concept De Beeldwinkel, waarbij beelden uit het (ruim 45.000 digitale stukken tellende) plaatselijke beeldarchief in een nieuwe context werden geplaatst. Om de grote maatschappelijke en culturele waarde van historisch beeldmateriaal en een beeldarchief te vieren, werden 10 random geselecteerde foto’s verheven tot merchandise and musthaves. Iedere dag meer en nieuwe beelden in de winkel, op meer en nieuwe musthaves. En iedere dag werd de collectie waardevoller!
Of juist niet? De Beeldwinkel werpt in enkele dagen de vraag op wat de waarde van beeld is in een wereld waar we meer beeld maken dan we met elkaar ooit kunnen bekijken. Iedere festivaldag breidt de collectie beelden en merchandise zich uit, maar ook iedere dag gaan de ‘oude’ producten verder en verder in de uitverkoop. Dat wat op dag 1 nog exclusief en duur was, is op de laatste dag letterlijk en figuurlijk waardeloos geworden. Met SALE tot -100%.
Het concept De Beeldwinkel / The Image Store is beschikbaar voor andere festivals.