idee & ontwerp van

Dichtpuntjes

voor Schiedam

Door de coronacrisis was alles plots anders. In die onzekere tijd vonden Schiedams stadsdichter Yvette Neuschwanger-Kars en ontwerper Anouk van Mil elkaar in de behoefte om anders te kijken naar dat alles en de positiviteit en inventiviteit van de Schiedammers te laten zien en horen.

Ze riepen Schiedammers op dichtregels in te sturen, die als poëtische lichtpuntjes het straatbeeld in Schiedam zouden kunnen opfleuren. Woorden die inspireren, even anders laten kijken of een glimlach op het gezicht brengen. Het enthousiasme was enorm, getuige het grote aantal inzendingen in 1,5 week en de positieve reacties van publiek en media.

20 Dichtpuntjes zijn verspreid op reclameborden en A3-posters in de stad.

         

 

Met veel dank aan alle inzenders, Literair Gezelschap Schiedam, Centercom en Drukkerij Segers.

Centercom, die reclameborden exploiteert, bood aan om de dichtpuntjes gratis een week extra te laten hangen. En drukkerij Segers stelde kosteloos 5 A3 posters van ieder dichtpuntje ter beschikking. Zo konden we niet alleen de inzenders van de winnende dichtregels ieder een eigen poster geven, maar konden we ook nog meer kleinere dichtpuntjes verspreiden over Schiedam.